tisdag 4 februari 2014

Top Ten Tuesday - Böcker som fick mig att gråta


Tisdag och dags för en Top Ten Tuesday. Denna veckans tema är: Top Ten Books That Will Make You Cry.

Jag har rätt lätt för att gråta till böcker och filmer problemet är bara att komma ihåg till just vilka jag gråtit. Några kommer jag dock på direkt.

1. Här måste givetvis En man som heter Ove av Fredrick Backman vara med. Till denna boken gräts det en hel del.

2. Gå sönder, gå hel av Sofia Nordin är en så himla hemsk bok. Jag har för mig att jag grät floder.

3. Hon går genom tavlan ut ur bilden är en av Johanna Nilssons bästa böcker. En hemsk historia som jag verkligen blir berörd av.

4. Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay utspelar sig under andra världskriget. Även den en berättelse som verkligen berör mig.

5. Godnatt mister Tom av Michelle Magorian är en annan bok om andra världskriget som också är väldigt sorglig på sina ställen.

6. Pojken som kallades Det av Dave Pelzer är det säkert många som läst och gråtit till.

7.Vad som än händer av Kristin Hannah. Jag har svårt att hålla tårarna borta när någon dör i en bok.

Så nu kommer jag inte på fler just nu. Det finns säkert en hel drös till men jag nöjer mig med dessa.

1 kommentar:

  1. Det är länge sedan jag läste Godnatt Mr To men tårarna flödade.

    SvaraRadera