fredag 25 mars 2016

Bokbloggsjerka - påskläsning

Så här på långfredagen tänkte jag att jag skulle ta och svara på veckans bokbloggsjerka.

Veckans fråga:

Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?

Ja solen verkar ju inte visa sig så idag har vi haft en innedag och jag har även hunnit läsa en bok. Barnbok men jag brukar inte ens hinna det. Boken jag har läst är Isdraken av George R. R. Martin. Martin är ju känd för sin serie A song o ice and fire (Game of thrones). Isdraken var jag inte så imponerad av men den hade fina illustrationer av Luis Royo. Får se om jag hinner skriva ett eget inlägg om den senare.

Jag håller även på att läsa När livet börjar om av Lucy Dillon och så mycket mer hinner jag nog inte läsa då den är på nästan 500 sidor. Så inget påskkrim för mig.

9 kommentarer:

  1. Martin har jag inte läst något av, ännu, men Game of Thrones är en favorittv-serie! Dillon har jag länge tänkt läsa mer av, få se om det kan bli av lite längre fram i vår eller kanske till sommaren..... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var det första jag läst av Martin. Älskar också tv-serien. Detta är första jag läser av Dillon och det verkar bra så här långt.

      Radera
  2. Oj, du har en del att stå i, sen skall man hinna med att fira påsk också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tar det rätt lugnt med firandet då lillplutten har haft magsjuka. Nu håller vi tummarna att vi andra klarar oss.

      Radera
  3. Jag har precis upptäckt Lucy Dillon och har skaffat de flesta av hennes böcker :)

    SvaraRadera
  4. Dillons bok ska jag absolut läsa någon gång framöver

    SvaraRadera
  5. Dillons bok skall jag också läsa ganska snart. är även lite nyfiken på Isdraken.

    SvaraRadera