lördag 3 januari 2015

Boktolva 2015

Under 2014 deltog jag inte i några utmaningar utan läste bara det som föll mig in. Under 2015 tänker jag delta i några utmaningar såsom Enligt O:s Boktolva. Den har jag deltagit i 2013. Jag har gjort en lista med författare som jag tidigare inte läst något av och som jag ska försöka läsa något av under 2015.

Kristina Sandberg - vinnare av augustpriset 2014

Stephen King - är 2015 året då jag ska läsa King.

Gillian Flynn - hon fanns med redan 2013 men inte blivit läst ännu men är riktigt sugen på Gone girl.

Kate Morton - känns som lagom lättsamt så henne ska jag nog hinna med.

Louise Boije af Gennäs - har några böcker av henne i hyllan så henne borde jag läsa.

Maria Ernestam - är lite kluven till Ernestam. Är inte säker på att hon skriver böcker som jag gillar.

Christoffer Carlsson - Fallet Vincent Franke vann jag i en tävling för längesedan, förstår inte varför jag inte läst den.

Rainbow Rowell - har hört så mycket gott om Eleanor & Park och Carolina har listat den som årets bästa ungdomsroman så nu måste jag läsa den.

James Dashner - Maze runner är jag nyfiken på.

Åsa Asptjärn - Konsten att ha sjukt låga förväntningar är en ungdomsbok som jag har hört mycket gott om

Malin Persson Giolito - jag har några av hennes böcker stående i hyllan och tänkte att det är dags att läsa dem nu.

Simona Ahrnstedt - har jag länge varit nyfiken på men fortfarande inte läst. Har några av hennes böcker i bokhyllan så 2015 blir kanske året då jag läser hennes böcker.

Christin Ljungqvist - hennes böcker har jag länge tänkt läsa men sen så blir det aldrig av men 2015 ska jag läsa dem.

Lucy Dillon - jag tänker mig att hennes böcker är sådär lite lagom mysiga och dessutom så stå någon av dem i bokhyllan.

S J Watson - köpte Innan jag somnar på bokrean och har fortfarande inte läst den så det är ju hög tid att göra det.

Cilla & Rolf Börjlind - Springfloden köpte jag på bokrean så även den är det hög tid att börja läsa.

Lisa Jewell - tror jag är en författare vars böcker skulle passa mig. Syskonmakaren står i bokhyllan och väntar på att bli läst.

3 kommentarer:

  1. Hade verkligen bestämt mig för att läsa King 2014, men det blev inte av. Det får bli 2015!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får bli King 2015. Kanske ska ta en direkt så är det avklarat :)

      Radera
  2. Flera intressanta författare på din lista.

    SvaraRadera