tisdag 21 september 2010

Kartkatastrofen av Ingelin Angerborn

En dag ska hela skolan ha orientering i Storskogen. Viking ska springa med Meltem som han är kär i. Viking blir helt till sig så när han försöker ge Metem en kram tar han sönder hennes glasögon. Meltem kan då inte vara med utan Viking får springa med Viktor istället.

Viking och Viktor springer vilse och de börjar bråka och då drar de sönder kartan. Mitt i allt skadar Viktor foten och han kan knappt gå. Då dyker Vilma upp. Hon skulle kissa och då gick hon vilse. Men Vilma kan läsa kartan. Problemet är bara att den har ju Viking och Viktor tagit i sönder.

Att Ingelin Angerborn hade kommit med en ny serie böcker hade jag helt missat. Men tack vare en elev som frågade efter dem fick även jag upp ögonen för dem. I samma serie finns även Kaninkatastrofen och Klockkatastrofen. Kartkatastrofen är en rolig bok och jag är väldigt tacksam att jag hittat dessa böcker för jag har ofta svårt att hitta böcker som är just roliga.

Angerborn, I - Kartkatastrofen - 73710640

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar