fredag 8 januari 2016

Bokbloggsjerka - löften

Det är kul att Annika är tillbaks med sin jerka igen. Då blir det kanske några fler inlägg på den här bloggen i alla fall.

Veckans fråga: Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?

Jag har insett att det är inte speciellt lönt för mig att sätta upp massa löften gällande min läsning. Jag genomför dem aldrig samt att jag inte till 100 % styr min läsning själv utan måste läsa det som efterfrågas för tillfället.

Något som jag dock har lovat mig är att jag ska läsa fler än de 53 böcker som jag läste under 2015, vilket var ett riktigt bottenrekord.

Har ni avlagt några litterära löften?

16 kommentarer:

  1. bottenrekord... vanligt folk läser inte ens 12 böcker per år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att jag läste över 100 böcker för något år sedan så känns det lite lite.

      Men tack för din kommentar nu kändes det lite bättre 😄

      Radera
  2. Egentligen borde man låta bli att lova något. Risken att man inte klarar det är ju ganska stor :)

    SvaraRadera
  3. Nej inga löften här heller!

    SvaraRadera
  4. Jag håller aldrig mina heller men kör ändå Kaosutmaningen i år. Glömde förra årets någonstans på vägen, men har hopp för i år. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju alltid trevligt med utmaningar. Jag får kolla upp kaosutmaningen.

      Radera
  5. Jag är inte heller så bra på nyårslöften och låter därför bli dem :). Däremot finns lite förhoppningar.

    SvaraRadera
  6. Nyårslöften brukar inte funka för mig heller, så jag ger inga, men jag kör en del utmaningar och aktiviteter mest som morot ;)

    SvaraRadera
  7. Jag försöker mest hålla mig från att lova saker :-)

    SvaraRadera
  8. jag har inga löften men däremot lite mål och förhoppningar :)

    SvaraRadera
  9. Ger inga löften för dem klarar jag ändå inte, däremot har jag föresatser för det kommande året.

    SvaraRadera
  10. Ganska klokt att vara försiktig med löften, men man kan ju alltid ha en sorts diffus plan. ;)

    SvaraRadera
  11. Jag har heller inte gett några löften, jag håller mig till mål och förhoppningar :)

    SvaraRadera
  12. Inga löften men några utmaningar blir det allt :)

    SvaraRadera
  13. Jag läste också 53 böcker 2015 men har sedan jag började blogga legat runt 55 varje år så det verkar vara min takt!

    SvaraRadera
  14. Försöker inte avge några löften heller utan ser utmaningar och liknande mer som inspiration och målsättningar =)

    SvaraRadera