torsdag 12 december 2013

Summering - november

Då var det dags att summera november. Inte mycket kvar av året nu. November månad har varit en hyfsad månad för mig med 8 lästa böcker. Jag läste till och med en hyllvärmare. Inte illa om jag får säga det själv. Som vanligt är det ungdomsböckerna som dominerar samt bibliotekslånen. Kvinnorna dominerar också bland författarna som vanligt.


Barn- och ungdomsböcker:

Kodnamn Verity av Elizabeth Wein(Gilla Böcker)
Resa i augusti av Gudrun Pausewang(Berghs)
Snöret, fågeln och jag av Ellen Karlsson(Hippo bokförlag)
Lyckokakan av Kerstin Lundberg Hahn(Rabén & Sjögren)
Skuggan och draken av Jo Salmson(Bonnier Carlsen)
Kampen för frihet av Simon Scarrow(B. Wahlströms)

Romaner:

Rosengädda nästa! av Emma Hamberg(Piratförlaget)
Larma, släcka, rädda i Rosengädda av Emma Hamberg(Piratförlaget)

Fördelning efter förlag:

2 Piratförlaget
1 Rabén & Sjögren
1 B. Wahlströms
1 Bonnier Carlsen
1 Berghs
1 Hippo bokförlag
1 Gilla böcker

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 7 Man 1

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 6
Hyllvärmare: 1
Nyinköpt: 1

Nu ser jag fram emot att summera 2013. Jag hoppas dock hinna läsa några böcker till innan det är dags. Att nå till 100 lästa böcker är dock knappast möjligt. 

1 kommentar:

  1. Ja, ungdomsböckerna dominerar här med. Konstigt, för så var det inte alls för bara några månader sedan.. saknar mina deckare :P

    SvaraRadera