måndag 2 december 2013

Ny inriktning


Så här några år efter alla andra tänkte jag att jag skulle börja virka amigurumis. Jag kan inte virka så hur det här ska gå har jag ingen aning om. Jag har inte ens fått tag på en virknål. Ska det vara så svårt att få tag på? 

Jag har i alla fall lånat hem två av Mia Bengtssons böcker. Som tur är så har jag en kollega som kan hjälpa mig. Det är hon som inspirerat mig att testa. Kanske blir det en ny inriktning på bloggen.

Är det någon av er som virkar?

4 kommentarer:

  1. Nej jag virkar inte men minns från slöjden i skolan att det var kul:-) Undrar om jag inte sett virknålar på Rusta!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer faktiskt inte ihåg att vi virkade så mycket i skolan. Såg också att det fanns virknålar på Rusta men de var alldeles förr stora.

      Radera
  2. Virkar, stickar, broderar... Virka är jättekul, har bara gjort ngn enstaka amigurami än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, får se om jag också blir hooked.

      Radera